Saturday 28 September 2013

Kem Bina Negara Bukit Sagu....Program Motivasi Bersama Yayasan Pelajaran MARA

Bertempat di Kem Bina Negara Bukit Sagu, Seramai 14 orang pelajar telah menghadiri kem motivasi tersebut. Selain Seri Panching, SMK Lepar Hilir,SMK Bukit Goh dan SMK Bukit Sagu juga terlibat dalam program ini.

Kem Bina Negara Bukit Sagu. Jauhnya....nak sampai ke sana sesuai gunakan pickup HILUX....macam Camel Trophy..







taraaaaa.....baru sampai



Pelajar perempuan menunjukkan muka yang ayu
 
Actually,  pelajar lelaki  dari SMK Lepar Hilir. Bekas anak didik.
Seawal jam 8.00 pagi SMK Seri Panching dah sampai. Boleh dikatakan kontijen yang paling awal yang mendaftar walaupun kalau ikut perkiraan akal, yang sepatutnya sampai awal ialah SMK Bukit Sagu dan SMK Bukit Goh. Dan paling mendukacitakan kehadiran peserta. Panching 14/20, Lepar 18/20, Bukit Sagu 16/20 dan Bukit Goh 26/40.
 
Urusan pembahagian kumpulan oleh Pak Pian. Pelajar SMK Seri Panching iaitu Razin diberi penghormatan dilantik sebagai penghulu program.

SLOT PERTAMA 

Masih keliru....mana dia wakil  Yayasan Pelajaran MARA
Surat dari Pejabat Pelajaran Daerah Kuantan
Ni dia surat dari PPD. Cuba perhatikan perkara nombor 4.


Aktiviti petang....

Tazkirah oleh En. Shahar Abdullah.....mimpi..

Makanan di kem? Boleh tahan. ...Para peserta dilihat berselera aja sampai ada yang sakit perut kekenyangan.

Inilah budak yang sakit perut kekenyangan....sambil berdiri boleh sumbat lagi. Nasib baik ada minyak cap kapak ngan minyak mestika.


Ini tidak adil....ini pulak menu guru pengiring. Hu hu pinggan dan cetong kena basuh sendiri lepas makan.




Secara keseluruhannya (pandangan peribadi) program ini lebih berfokus kepada mengenal potensi diri dan bagaimana cara untuk menggunakan potensi tersebut untuk berjaya. Hmmmm...SPM dah nok doket  dah.....tak berapa sesuai kot. Walau apapun ada ilmu yang dapat dikutip. Alhamdulilah semua berjalan dengan lancar. Huyoooooo.....mamat poyo si Razin dinobatkan peserta terbaik lelaki dan Nadia Suhaila peserta terbaik perempuan. Tahniah dan syabas....maksudnya pelajar SMKSP mampu bersaing......Program tamat pukul 4.30 ptg (dalam surat 2.00 ptg...dei macha..esok kije..). Sampai sekolah pukul 5.30 ptg. Pn. Juwita esok saya cuti ye....claim boleh tak......Terima kasih buat pengurusan Felda Panching Selatam, khususnya SDA Noraini, Abg2 Driver, Abg Man Taxi Driver, Pak Cik Van dan semua pelajar yang menyertai program ni. Jangan lupa 22 -23 Okt katanya ada satu lagi program. Adiossss....




No comments:

Post a Comment